torsdag 5. mai 2016

Inspirasjon med May Linda

Jeg er nå litt betatt av disse må Crazy Birdsa fra Tim Holtz. (Disse fuglene er ca 4,5 - 5,5 cm i høyden.) De er artige å jobbe med og gir et morsomt resultat. Derfor jeg har jeg tenkt å vise dere hvordan jeg har brukt fuglene på ulike prosjekter. 

Først vil jeg vise dere et par bryllupskort med ulike fugler.

Jeg klippet først ut et stort hjerte i kartong. På hjertet har jeg brukt ulike stensiler og Dylusions maling. Til slutt skrev jeg Love på noen steder med hvit penn og så fikk det noen dæsjer med gullmist (dessverre utsolgt).
Brudepar-fuglene er farget med Distress Crayons fargene. Noen små detaljer på fuglene ble også fremhevet med hvit penn  Bruden har også fått et lite halsskjede av små hvite halvperler.
Hjerte og fugler er festet med 3D-puter på et kort som måler 6"x 6"


Sløret som bruden har fått er ekte slør fra min venninnes bryllup.



Et litt mer bekymret brudepar....


Disse fuglene kan fint brukes til LO-sider også! På denne siden har de kommet med i sitt rette element i skogen. Disse fuglene er farget med Brusho og vannpensel.
Arkene jeg har brukt er mine egne ark: Jakt og Fiske , Årstider, Lykke, og Notat
Elementene er også klippet ut fra disse arkene. (tekststriper, den største snakkebobla og datofeltet)
Ellers er siden pyntet med hvit gesso og  enamel dots





Her har snakkeboblet klippet ut fra et av arkene fått et omriss med sort penn slik som den tegna snakkeboblen til den andre fuglen.

 a

Jeg hadde flere bilder fra denne morgenturen i skoen. Da har jeg valgt å bruke en PL-lomme.
Jeg har brukt de samme arkene mine her.  Jakt og Fiske , Årstider, Lykke,  Notat og et kort fra arket Jeg er glad i deg
Det linjerte Notatarket er genialt  å bruke som kort hvor man skal skrive en del tekst. 
Alle bildene har fått den samme hvite rammen rundt som bildet på LO-siden. Her har jeg brukt en skalpell og raspet rammen rundt.
Fuglene har også kommet med som detaljer. Her er de også farget med brusho. (Bortsett fra den rosa fuglen. Der fant jeg en annen farge) 



Etter at jeg begynte å scrappe PL også, så har albumet mitt blitt en blanding av LO og PL-sider som settes i kronologisk rekkefølge. På disse sidene valgte jeg å bruke like elementer og de samme arkene slik at de kan høre sammen slik som bildene gjør.


Stempler kan være veldig anvendelige. Selv et motivstempel,trenger ikke være bare å passe til et kort. Det kan like godt passe til en LO eller PL side. Eller kanskje også noe helt annet?
Prøv deg frem og lek deg!

Vi teller ned til ny utfordring 13. mai!



1 kommentar:

  1. Helt enig med deg, disse fuglene er bare såååå herlige! nydelige kort og sider du har laget, takk for inspirasjonen. Graciela

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com