lørdag 28. mai 2016

HIPP HURRA!!!

Det er alltid en bursdags som skal feires, og i dag har jeg, May Linda litt inspirasjon til et bursdagskort.

Kunne ikke passet bedre da at jeg samtidig kan rope et rungende:

HIPP, HIPP HURRA  for JUNE i dag! 
GRATULERER MED DAGEN!

I anledning 50-årsdagen til sjefen laget jeg et kort jeg ikke har laget makent til tidligere.
(Advarsel - mange bilder)

Jeg fikk ideen om at kortet skulle få 50 lys. Jeg startet med å bestemme sånn ca hvor stort kortet skulle være. Kuttet et rektangel i tykk papp. Jeg tok papirsugerør  og kuttet dem opp i ønsket lengde.



Deretter var det bare å lime dem på pappen. Jeg lot dem ha litt ulik lengde.



Slik så det ut da alle lysene var på plass.


Da jeg ikke hadde nok sugerør av samme slaget så ble det ikke så pent. Derfor tok jeg frem sort gesso og malepensel. Vips så var alle lysene blitt svarte. Her kan man jo velge en helt annen farge også. men med denne sorte gessoen fikk den et stilig matt preg.



Svart er kjedelig og lite feststemt, så jeg tok frem Dylusions maling og den kule "splættepenselen" til Tim Holtz og lekte meg med farger.


Deretter var det bare å sette i gang med å lage flammer.
Jeg malte en kartongbit gul før jeg klippet flammene. Da flammene var limt på så fikk de litt nyanser i orange og hvitt også slik at de s litt mer levende ut.
Helt til slut ble veken limt på. 





Til slutt ble kortet pyntet med mine gode venner Crazy birds og diverse.
Lysene ble så limt på et stort sort kort som også ble pyntet innvendig i samme stilen med farger og fugl.

JEG HAR BRUKT:


HA EN RIKTIG FIN OG KREATIV LØRDAG!

9 kommentarer:

  1. Formidabel jobb du har gjort med de sugerørene May Linda! :D Spennende og annerledes kort.

    SvarSlett
  2. Utrolig kult kort, kreativt og noe nytt :)

    SvarSlett
  3. Knalltøff måte å bruke sugerør på! :D

    SvarSlett
  4. Kjempe tøft! :) Ser eg har ein splatt-pensel eg berre MÅ ha ;)

    SvarSlett
  5. Kjempe tøft! :) Ser eg har ein splatt-pensel eg berre MÅ ha ;)

    SvarSlett
  6. Happy Birthday June. Cool card. Great idea and love the splats. Hugz

    SvarSlett
  7. Så utrolig kult kort ☺

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen som var June! Og så kult kort med hele 50 lys!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger alle sammen!
    DT-May Linda

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com