fredag 5. februar 2016

Et lite feriealbum

Jeg har kommet hjem fra ferie med ca 1000 bilder. Da er det bare å sette i gang med feriealbumet. Før jeg reiste gjorde jeg noen forberedelser. Jeg bestemte meg for at jeg skulle lage et helt enkelt album og gikk for et lite 4x4 inch (instaalbum). Jeg hadde kjøpt et lite Sn@p kit som gikk i sort, hvitt, craft og gull. Det bestemte jeg meg for at skulle være tema for albumet. Så det meste av pynt etc går i disse fargene.


Underveis på turen skriver jeg alltid noen notater om hva vi har gjort og opplevd. Til disse sidene så tok jeg noen av disse ferdigkutta kortene med ruter i 4x6. Jeg kuttet litt av på lengden og lagde hull i dem. Deretter pyntet jeg noen av dem med Dag 1, dag 2, stempler og litt pynt. Så var de klare til å skrives dato og notater på. Jeg tok selvfølgelig også med meg noen ekstra blanke ark.

PL-kort laget på forhånd

Jeg hadde med meg to sånne små lommer med litt scrappeting i på reisen. I den hadde jeg noen tusjer, washitape, stifter, stempler og klistremerker.


Jeg synes det er gøy å lage egne PL-kort. Da kan de bli mer personlige og passe til bildene. Jeg laget noen av disse på forhånd. Da de ble laget så hadde jeg dilla på embossingpulver i gull. Så mange av kortene fikk en dæsj med gullpulver. Det blir også kjempe stilig på sort kartong og så gir det gjerne kortet det lille ekstra.

Øverst til venstre: Jeg har tatt vare på en etikett fra noe jeg kjøpte.
Nederst til høyre: Stempel og embossingpulver i gull

Jeg tok ikke var på veldig mye brosjyrer underveis siden dette ble et album som ikke ville ha plass til så mye av dette. Tok med meg bare enkelte ting som jeg kunne klippe ut av eller få plass til i en lomme. Og så tok jeg selvfølgelig med meg litt sand fra stranda som jeg puttet i en liten lomme som jeg lukket med FuseToolen.

Datostempel og embossingpulver i gull
 
 
Nå man har bestemt seg for et fargetema og funnet frem all aktuell pynt og lagt det i egen boks så går det ganske fort å pynte albumsidene. Når bildene først er printet og ferdig, så er dette den hurtigste måten jeg har PL-scrappet noen gang. (for jeg synes nemlig ikke at PL alltid er så kjapt og enkelt....)
 
Da jeg begynte å printe bilder og lage sidene ferdige, så skjønte jeg fort at jeg hadde vært litt vel optimist da jeg trodde ETT album skulle holde til en 3 ukers tur... Det kunne kanskje gått om jeg ikke pyntet sidene noe særlig. Men pyntinga er jo halve moroa. Jeg gjetter at jeg kommer til å fylle opp 4 album....

 

Litt pynt som ikke var i gull, svart og hvitt fikk også være
med siden de passet så perfekt.

Tape fra blokka med teipremser



Embossingpulver drysset tilfeldig over et PL-kort for litt ekstra pynt.

 
Vinterferien er like rundt hjørnet. Kanskje du skal lage et lite temaalbum fra vinterferien hvis du er en av de  heldige som skal ta vinterferie. Scrappegarasjen har mye fint til et lite album. Eller stort album... ;)

PRODUKTER JEG HAR BRUKT I ALBUMET:

1 kommentar:

  1. Herleg album Maya! :) Lurt å finne fram alt av pynt før ein startar :)

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com